گفت‌وگوی تصویری با ۶ پیشکسوت شهرآورد؛ تقابل رویکرد دفاعی و تهاجمی

تهران- ایرناپلاس- محمدرضا زادمهر، بهتاش فریبا، سیدضیاء عربشاهی، رضا رجبی، بهزاد داداش‌زاده و محمدرضا مهدوی از پیشکسوتان فوتبال کشورمان و تیم‌های استقلال و پرسپولیس در گفت‌وگوی تصویری، به دو پرسش ایرناپلاس پاسخ دادند.

به گزارش ایرناپلاس، محمدرضا زادمهر پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره «داربی» ۹۳ گفت: «امیدوارم این «داربی» یکی از قشنگی‌های خودش را نشان دهد زیرا که هر دو تیم برای حفظ صدر جدول به برد نیاز دارند. با توجه به اینکه تیم پرسپولیس دو بازی کمتر انجام داده برای رسیدن به صدر جدول نیاز مبرم به این برد دارد و استقلال هم برای حفظ صدر جدول همین نگاه را دارد. استقلال در این روزها با خط حمله بسیار خوب‌شان لیگ را دنبال می‌کنند و بهترین خط دفاع از آن پرسپولیس است و برخورد بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع دیدنی خواهد بود.»

نقش دفاع‌های کناری
وی در ادامه افزود: «به عقیده من نتیجه بازی را خط میانی، هافبک‌های دو تیم مشخص می‌کنند جایی که فکر می‌کنم برخورد زیاد است و نباید هیچگونه فضایی به مهاجمان داد. تیمی که تمرکز بالایی داشته باشد، می‌تواند برنده باشد و امروز یک اشتباه می‌تواند نتیجه را به سود یکی از دو تیم به پایان برساند. امروز نقش دو دفاع کناری هر دو تیم که رونده هستند، مهم است. وقتی که دفاع راست حرکت می‌کند دفاع چپ باقی می‌ماند یا برعکس. باید ببینیم هر دو مربی آقایان فکری و گل‌محمدی چه تدابیری برای این کار دارند.»
 


فریبا: این بازی تقابل دروازه‌بان‌هاست
بهتاش فریبا هافبک اسبق استقلال درباره «داربی» ۹۳ به ایرناپلاس گفت: «بازی مهمی برای هر دو تیم محسوب می‌شود. امیدوارم بازی خیلی خوبی انجام شود. یک بازی فنی تا مردمی که از تلویزیون این بازی را تماشا می‌کنند لذت ببرند. جای تماشاگران در ورزشگاه واقعاً خالی است. فکر می‌کنم استقلال به لحاظ روحی و روانی شرایط بهتری دارد. سر تمرین استقلال بودم و یک تیم سرحال و شاداب را دیدم. بازی‌های گذشته استقلال را که نگاه می‌کنیم می‌بینیم پای مهاجم‌ها به گلزنی باز شده است. ضمن آنکه خط دفاع و هافبک ما خوب بازی می‌کند. پرسپولیس هم تیم بزرگی است و هافبک‌های بسیار خوبی دارد. پرسپولیس تیمی است که بیشتر از سمت راست از طریق سیامک نعمتی نفوذ می‌کند. در زمان حمله نیز نوراللهی خیلی خوب به حمله اضافه می‌شود. خط دفاعی این تیم هم بسیار خوب است.»

پیشکسوت باشگاه استقلال اضافه کرد: «شاید به نوعی باید گفت در این بازی تقابل دروازه‌بانان است که هر دو در بازی‌هایی که انجام شده بسیار خوب کار کردند. آقای لک در بازی‌های آسیایی هم بسیار عالی کار کرد. مظاهری هم در بسیاری از پیروزی‌های این روزها استقلال نقش داشته و مدیون او هستیم.
فکر می‌کنم در ۲۰ دقیقه اول بازی شاهد جنگ فیزیکی در میانه میدان باشیم و سپس یک بازی‌ کیفی خوب را تماشا کنیم. هر تیمی که تمرکز بیشتری داشته باشد و از موقعیت‌های خود استفاده کند برنده می‌شود. من دوست دارم استقلال برنده این دیدار باشد. فاصله امتیازها هم بدلیل بازی‌های عقب ‌افتاده پرسپولیس زیادی نیست. این بازی می‌تواند یک بازی ۶ امتیازی باشد. در مجموع امیدوارم یک بازی فنی، تاکتیکی و به دور از جنجال باشد و همه لذت ببرند.»
 


عربشاهی: این بازی ۶ امتیاز دارد
سیدضیاء عربشاهی هافبک اسبق باشگاه پرسپولیس نیز درباره «داربی» ۹۳ به ایرناپلاس گفت: امیدوارم یک بازی زیبا را از هر دو تیم ببینم و برای اینکه هواداران عزیز هر دو تیم نمی‌توانند شاهد بازی در ورزشگاه باشند تاسف می‌خورم. این بازی برای بازیکنان و هواداران دو تیم حساسیت دارد. امیدوارم هر دو تیم یک بازی خوب و جوانمردانه و بدون استرس و حاشیه را برگزار کنند و با بازی خوبشان دل هواداران را شاد کنند. امیدوارم تیم محبوبم پرسپولیس با یک بازی خوب، منسجم و محکم برنده این بازی باشد. امیدوارم تیم محبوبم این بازی ۶ امتیازی را ببرد و دل ۴۰ میلیون هواداران این تیم را شاد کند. از همه هواداران ارتش سرخ سپاسگزارم.»
 


رجبی: برنده، تیم «داربی» ‌بازتر است
رضا رجبی مدافع اسبق استقلال درباره «داربی» ۹۳ به ایرناپلاس گفت: «بازی بدون تماشاگر تا حدی التهابش کمتر است. هر تیمی که «داربی» ‌بازتر و با تجربه‌تر باشد و کمتر اشتباه کند، می‌تواند برنده این بازی باشد.
بازی نزدیکی است؛ نقاط قوت پرسپولیس، نقاط ضعف استقلال و نقاط ضعف پرسپولیس، نقاط قوت استقلال است؛ اینها می‌تواند تقابلی باشد که هر تیمی تمرکز بیشتری داشته باشد و از لحاظ اعتماد به نفس و روحی بالا باشد  برنده این بازی باشد. امیدوارم بازی خوبی باشد و هواداران دو تیم با خاطره خوشی آن را سپری کنند.»
 


داداش‌زاده: تقابل خط حمله استقلال و خط دفاعی پرسپولیس
بهزاد داداش‌زاده که سابقه بازی هر دو تیم را دارد درباره «داربی» ۹۳ به ایرناپلاس گفت: «داربی، همیشه متفاوت است و می‌توان گفت هیچ کدام از این شهرآوردها را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. این بازی هم همینگونه است؛ فقط تفاوتش این است که استقلال صدرنشین و پرسپولیس با بازی کمتر ششم یا هفتم است. خط مشترک‌شان، خط دروازه بوده که بی‌نظیر است و خط دفاعی و هافبک پرسپولیس قوی‌تر از استقلال اما خط حمله پرسپولیس انصافاً به یک مهاجم خوب نیاز دارد اما خط حمله استقلال بی‌نظیر است.
باید ببینیم تقابل خط حمله استقلال و خط دفاعی پرسپولیس کدامیک برنده خواهد بود. در ابتدا امیدوارم یک فوتبال خوب به نمایش بگذارند که هوادار پای تلویزیون بتواند خوشحال باشد. فکر می‌کنم بازی مساوی است مگر اینکه اتفاقی بیفتد، پنالتی، خطایی بتواند سرنوشت بازی را تغییر دهد؛ به نظرم مساوی خواهد بود.»
 


مهدوی: شاهد یک بازی خوب خواهیم بود
محمدرضا مهدوی که او نیز سابقه بازی هر دو تیم را دارد درباره «داربی» ۹۳ به ایرناپلاس گفت: «به کسانی که می‌خواهند بازی استقلال و پرسپولیس را از پای تلویزیون تماشا کنند، نوید یک بازی خوب را می‌دهم.
هر دو تیم با اقتدار برای برد می‌آیند و فکر می‌کنم هفته خوبی به هم خورده‌اند. استقلال سیستم تهاجمی بسیار خوبی دارد و پرسپولیسی‌ها سیستم دفاعی خوب؛ ضمن اینکه می‌توانند در کنار همدیگر یک بازی خوبی ارائه دهند.
هیچگاه بازی را پیش‌بینی نکرده و نخواهم کرد اما نوید یک بازی خوب را می‌دهم. دستور و فرمول پرسپولیس سیستم دفاعی‌شان است و در حمله دچار تزلزل شده‌اند و از آن طرف، تیم استقلال در خط حمله بسیار خوب کار کرده و با محمود فکری در بالای جدول خواهد ماند. نوید دیدن یک بازی خوب را می‌دهم.»

۷ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.